El Programa Estratègic de Consorcis de Recerca Empresarial Nacional (CIEN) finança grans projectes de recerca industrial i de desenvolupament experimental, desenvolupats en col·laboració efectiva per agrupacions empresarials i orientats a la realització d’una investigació planificada en àrees estratègiques de futur i amb potencial projecció internacional.
Persegueix a més fomentar la cooperació publico-privada en l’àmbit de la R+D de manera que requereix la subcontractació rellevant d’activitats a organismes d’investigació.
Les activitats de recerca industrial i de desenvolupament experimental són les definides en la normativa europea sobre ajudes d’estat.
Organisme gestor | CDTI |
Pressupost convocatòria | 150 Milions de € |
Tipologia de projectes a finançar |
Grans projectes de recerca industrial i de desenvolupament experimental, desenvolupats en col·laboració efectiva per agrupacions empresarials i orientats a la realització d’una investigació planificada en àrees estratègiques de futur i amb potencial projecció internacional. |
Pressupost projecte | 7 a 20 MillIons de € |
Pressupost mínim per empresa |
|
Consorci |
|
Duració |
|
Financiació CDTI |
|
Despeses elegibles |
|