La Generalitat, les administracions locals i entitats i empreses del sector energètic han constituït avui la Mesa d’impuls a l’autoconsum fotovoltaic a Catalunya, formada per 70 agents.
Som Energia va inaugurar l’any passat la instal·lació fotovoltaica d’Alcolea del Río (Sevilla) que permet autoproduir col·lectivament l’electricitat necessària per a 1.300 famílies.
Aquesta Taula neix amb la voluntat de ser un instrument que proposi solucions per resoldre les barreres que dificulten la instal·lació de sistemes que permetin als ciutadans generar la seva pròpia electricitat d’origen renovable, ha informat el departament d’Empresa en un comunicat.
Així doncs, la funció de la Mesa serà incentivar i facilitar que els propietaris de subministraments elèctrics de menys de 10 quilowatts -el 95% del total- puguin plantejar-se l’autoconsum fotovoltaic com una opció més a l’hora de proveir-se d’energia.
L’objectiu de la Taula és posar en relleu que des de Catalunya es pot avançar en l’autoconsum fotovoltaic tot i les limitacions incloses en la normativa estatal.
Participen a la Mesa, coordinada per l’Institut Català de l’Energia (ICAEN), l’Associació Catalana de Municipis, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i la de Girona, així com empreses com Endesa, Baxi , Estabanell, Etecnic, Som Energia, Circutor o Unef, entre d’altres.
També s’han sumat a aquesta iniciativa l’Associació de Professionals de les Energies Renovables de Catalunya, la patronal Cecot o bé el Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya, entre d’altres actors.
FONT: LaVanguardia