Mylife serveix per compartir fotografies, enllaços, records i comentaris, però només en els cercles que triï l’usuari. En un moment el que sembla que tot és públic i que tenim una excés de fotografies i continguts als nostres dispositius, Mylife ens permet destacar els moments més especials i compartir-los amb qui nosaltres decidim de forma privada. El target és molt ampli: tothom pot utilitzar aquesta xarxa. A més, és molt intuïtiva i els continguts s’ordenen de forma cronològica. Com diu el director de Lideralia, Jordi Martínez, Mylife és “com portar la teva vida a la butxaca”. “És la primera xarxa social que ens pot unir diferents generacions, tant els fills com els pares i els avis: el nexe comú és compartir records”, assenyala Martínez.
Mylife és una aplicació gratuïta, tot i que si es vol la versió Premium (sense límit de continguts), té un cost de 4,99 euros al mes. Permet gestionar la nostra herència virtual a la xarxa (què fer amb els nostres perfils quen ja no hi siguem) i nomenar hereus.
Lideralia va presentar aquesta nova eina als seus inversors a l’Auditori de Girona en una trovada que va reunir més de 600 persones. Aquesta strart-up amb seu al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona es va crear l’any 2014 i els seus projectes es financien a través de la microinversió col·lectiva, és a dir, petits inversors que fan aportacions d’entre 1.000 i 4.800 euros.Ens els primers sis mesos, van aconseguir 970.000 euros. A hores d’ara ja han aconseguit 1,2 milions per finançar els seus projectes.
Un dels grans èxits de Lideralia ha estat la creació de la xarxa social Alife, dedicada a compartir records de persones que han mort i que ofereix una forma única i innovadora de fer-ho. A més, dóna l’opció de crear aquests perfils de manera pública o totalment privada, ja que connecta només a aquells que el coneixien i manté, d’aquesta manera, tota la privacitat que vulguin els usuaris. La xarxa ja té més de 50.000 usuaris arreu del món. Alife va rebre, el desembre passat, l’Or en la categoria “Tecnologia /user experience” dels premis Inspirational 2015.
Ràpid Creixment
El sistema que Lideralia ha pensat per guanyar adeptes per a les seves plataformes: un usuari que s’hagi donat d’alta a My Life té l’opció d’etiquetar els amics i familiars que apareixen en una foto, per exemple. Quan això passa, el sofisticat software dissenyat pels desenvolupadors de Lideralia fa que “immediatament” les persones etiquetades rebin un SMS al telèfon mòbil; l’enllaç que inclou el missatge els condueix directament a l’aplicació My Life, de la qual s’han de donar d’alta si volen accedir al contingut compartit.
Això és el que va passar a l’Auditori en el decurs de la presentació oficial de My Life. Els assistents, més de 600, van ser els primers a rebre un SMS que els convidava a accedir al contingut que l’impulsor de My Life, Jordi Martínez, va compartir amb ells des de l’escenari. El resultat: centenars de descàrregues en els primers minuts de vida de My Life. Ser membre d’aquesta xarxa social privada té cost zero per a l’usuari, que només haurà de pagar una quota de 34,99 eurosun cop superi els 1.000 continguts vinculats al seu perfil. “Hem de monetitzar el servei per fer rendible el projecte“, precisa Martínez.
L’herència digital
A banda de compartir continguts rellevants en cercles tancats, My Life permet a l’usuari decidir què passarà en el futur amb la seva “herència digital“: si es destruirà o si es mantindrà viva a través de la plataforma “germana“, Alife. Si es decanta per la pervivència en el temps, l’usuari pot designar entre 2 i tres hereus perquè gestionin la seva “memòria digital”, amb “la garantia” que només hi tindran accés persones properes.
My Life va ser presentada i moderada per Anna Albar, directora del Parc Científic i Tecnològic de la UdG (dreta). Pau Garcia-Milà (esquerra) va ser el convidat per parlar del lema de My Life”La diferencia está en sentirlo”. Al centre, Jordi Martínez durant la presentació.